ÇOCUK EDEBİYATI ROMAN ÇALIŞMASI -19-

 İl Milli Eğitim Müdürü Bahri Bey, Serdar ve Sırrı ile görüşmek istedi, günlerden Salı idi. Görüşme esnasında Müdür bey gayet mutlu ve rahattı. ‘Olacak şey değil diyordu! Sizin konuşmalarınızdan vatandaşlarımız çok etkileniyor, Sanki birer büyücüsünüz ve efsunlu sözler söylüyorsunuz, ve git gide sıhhatli insanlar artıyor, ama gelin görün ki, biraz sabırsız olanlar da yok değil!.’

Sırrı müdahale etti ‘Sevgili Müdürüm’ diyerek. ‘Bu noktada arkadaşlarımızla yeni çalışma programları hazırladık. Sabır eğitiminden geçirmeliyiz insanımızı…’

‘Nasıl olacak bu?’

‘Mevcut eğitim sisteminde başlığı dahi olmayan sabır eğitimi olmadığı takdirde sabırsız insandan geçilmez cemiyette.’

‘Nasıl yapacaksınız? dedim Sırrı Bey!’

‘Akıl ve Sabır ilişkisi gayet önemlidir. Biraz önce söylediği gibi, bu günkü eğitim sisteminin hiç bilmediği ve gündemine almadığı bir konudur sabır eğitimi… müfredatın hiçbir yerinde böyle bir şey yok. Oysa eğitimin bel kemiği, kişiliğinde temelidir. Sabır eğitimi özellikle aklın oluşması, gelişmesi ve çalışmasında çok önemlidir.’

‘Peki, sabır eğitimi ile aklın ne ilgisi var, Sırrı Bey?’

‘Akıl, en başta insanın “benlik merkezinde” yani egosuna bağlı olarak oluşmaya başlar. Müdahale edilmez ve kendi haline bırakılırsa, benlik merkezinden uzaklaşamaz ve kendi başına bir merkez haline gelmez. Benliğe bağlı olan bir akıl, asla sabırlı olamaz.’

‘Sırrı bey, ben işin teorik tarafından anlamam, pratik olarak neler yapabiliriz?

‘Sabır eğitimi, aklın yerleşmesine katkıda bulunur. Akıl, kendi merkezinde yerleşik hale gelmez ve zemini oynak olursa, çok sayıda problem meydana gelir. Aklı bulunduğu yerde sabitleyen ve onu dayanıklı kılan sabır eğitimidir.’

‘Neler yapabiliriz?’

Devam etti sözlerine Sırrı:

‘Sabır eğitimini eğitimin başına alarak işlerimize başlayabiliriz. Her alanda sabır eğitiminin bir kolu bulunur. Sabır eğitiminin en fazla göründüğü alan ise sanat çalışmalarıdır. Mesela Osmanlı Sanatları, ‘hat’, ‘tezhip’, ‘ebru’ gibi dallar, sabır eğitiminin dâhiyane metotlarıdır.’

‘Bu eğitim çocuklara nasıl uygulanır peki?’

Bu soruya karşılık Serdar söze dahil oldu: ‘Sabır eğitimi çıplak olarak verilmez. Özellikle de çocuklara sabır eğitimini vermek en zor eğitim işidir. Çocuk psikolojisi, acelecidir. Sabır eğitimini çıplak olarak vermeye başladığınız müthiş bir dirençle karşılaşırsınız. Bu sebeple sabır eğitimi hem çocuklarda hem de büyüklerde başka işlerle harmanlanmalıdır. Mesela ‘ebru’ çalışması… tam bir sabır eğitimidir. Çocuklara mutlaka bu sanatlardan birini öğretmek ve sürekli meşgul olmalarını sağlamak lazımdır…

***

Tez elden çalışmalara başlanmış, şehrin her köşesine sanat merkezleri açılarak belli sanatlarla ‘sabır eğitimi’ verilmeye başlanmıştır. Böylece örselenen sabır da yenilenmiştir.

***

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s