TEŞKİLAT-I MAHSUSA OPERASYON ROMANI VE TARİHÇİ MEHMET IŞIK

15283931_826317000843151_7573891074661712685_nMüslüman Türk Kimliğinden Ödün Vermeyen Adam: Mehmet Işık.

Bir buçuk asırdır tartışmadır gidiyor; Roman, sadece vakıanın tezahüründen mi doğar, yoksa mananın tezahüründen ortaya çıkan vakıanın mı? Yani vakıalaşmış mana mı? Yoksa manalandırılmış vakıa mı?

Bu sorunun cevabı sathi hamlelerle ve ucuz keşiflerle mümkün değildir…

Batı’da bu sualin cevabı tam mana da bulunmamıştır, bulunamamıştır, Kimileri düpedüz vakıanın peşindedir, kimileri vakıanın içindeki mananın. Özellikle Rus romancılığı ve romancıları, romanda zahiri zaman ve mekanı kullanarak mücerret mananın peşine düşmüşlerdir, kimi zaman bulmuşlar, kimi zaman bulduklarını sanmışlardır. Ortaya çıkan bir gerçek; Ruslar; Batı’lı romancılara nazaran soyut ve somut; yani mücerret ve müşahhası tam manada nişanlamışlardır. Bu sebebtendir ki, dünyada en çok okunan romanlar; Rus romanlarıdır…

*

Bizde romancılık ise tam bir fecaattir tabiri caizse… Ne vakıa vardır, ne de vakıadan doğan mana… Tam bir teslimiyet; paçoztik hamleler… Sözü fazlaca uzatmadan aslî meselemize geçebiliriz…

*
Mehmet Işık… Müslüman Türk Kimliğinden Ödün Vermeyen Adam…

Halide Edipler, Yakup Kadriler, Cemal Kutaylar, Emin Oktaylar… Türk olmaktan utanan, Türk’ün hakiki ve öz ruhunu İslamiyet’te bulduğu gerçeğini görmeyen/göremeyen zavallıkların sahasında kalem oynatan, kendi samimi ve gerçekliğine nazaran eser vermeye cehd adam: Mehmet Işık…

*

Tarihi romancılık mesuliyet işidir, Zira muhatap olduğunuz gerçek kahramanların belki de tamamı; ebedi hayata intikal etmişlerdir.. Bu sebebten, bu saha; müellifin titreyerek kalem oynatması gereken bir sahadır. Mehmet Işık bu hassasiyeti kendinde ve kaleminde vücutlandıran adam….

*

Rivayet Odur ki; Emin Oktay, tarihçi olmadığı halde tarihi romanlar yazdığı sorusuna şu cevabı vermiştir; “Bana 30 lira verdiler, Türk’ün tarihine takla attırdım! Eğer 60 lira verselerdi, tarihi ters yüz eder, tanınmaz hale getirirdim!”

*

İşte bu tarihçi (!) geçinen serserilerin öz ruhlarına sitemin adıdır Mehmet Işık… Hem kalemi, hem kendisi, bu ve bunun gibi felix culpa adamların her an her zaman uykularını kaçırmaya muktedir…

*

Teşkilat-ı Mahsusa Operasyon Eseri Hakkında Üç Beş Kelam

Bizce roman madde ve mana bütünlüğü olan türün ta kendisidir. Yazımızın girizgahında belirttiğimiz üzre; vakıa mı? mana mı? Yahut vakıalaşmış mana mı? Yoksa manalandırılmış vakıa mı? Bizce düğüm burada sökülmektedir!..

“Roman Sanatı silbaştan ele alınması gerekir.” demiştim bir seminerimde…

Evet, Medeniyet Devleti Edebiyatının Romanı; 3 türdür.

Bunlardan ilki; ZAHİRİ ROMAN. (VAKIA ROMANI) -Vasıta Roman-

İkincisi; BATINÎ ROMAN (MANALANDIRILMIŞ VAKIANIN ROMANI) -Terkip Roman-

Üçüncüsü; MUTLAK ROMAN (TASAVVUF DAİRESİNDE VÜCUT BULAN ROMAN) -Nihai Roman-

*

Teşkilat-ı Mahsusa Operasyon, Nihai Romana gidici cehd içinde olan müellifin eseridir. Romanın hem şeklî, hem de edebî kalitesi; bu üç safhanın ilkinde olması açısından calib-i dikkattir. Gören gözler nerede?

*

Kıymetli Hocamız Mehmet Işik‘a yorucu yolculuğunda muvaffakiyetler temenni derim…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s