İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ -15-

İslam Ceza Hukukunun Mekan Bakımından Geçerliliği Hakkında

Üç Görüş

İslam ceza hukukunun mekan bakımından geçerliliği konusunda üç ayrı görüş vardır. Bu görüşlerin ilki İmam Azam’a aittir. İkinci görüş, Hanefi mezhebinin büyük imamlarından birisi olan İmam Ebu Yusuf’a ait olmakla beraber, diğer görüşü ise İmam Malik, İmam Şafii ve İmam Ahmed benimser.

Bu yazımızda üç görüşün ilki olan İmam Azam’ın görüşünü ele alacağız. Diğer görüşler devam eden yazı serimizde tetkik edilecektir.

Birinci Görüş

Bu görüşün sahibi İmam Azam’dır. Ona göre islâm hukuku dâr’ül-islâmda, yani islam devletinin hududu dahilinde bulunan heryerde işlenen bütün suçlara (suçun cinsi nasıl olursa olsun, suçu işleyen ister müslüman olsun, ister zmmî) tatbik edilir. Suçlu şayet müslümansa müslümanın islâm hukukunda başka hukuku bulunmayacak, bunun dışında bir hukuka rıza gösteremeyecektir. Zimmî ise zimmet akdini sürekli olarak kabul etmekle islâmın hükümlerini tam olarak kabullenmiş demektir.

Dâr’ül-islamda muvakkat olarak ikamet edenlere gelince

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s