DAVET TELAKKİSİ -1-

TAKDİM

Bizi yoktan var eden, İslam gibi büyük nimete kavuşturan Alemlerin Rabbine salat ve selam  olsun. Hayatın her sahasında tek misal olan Resulullah’a ve O’nun aziz dostları olan tüm sahabesine selam olsun.

Selam olsun kutlu davetçilere.

Selam olsun ilahi nizamın davet ehline.

Esselam, esselam…

***

Davet kelimesi lügatta, de’ave fiilinden masdar olmakla beraber, çağırmak, nidâ etmek, sevketmek, birisini yemeğe ve ziyafete çağırmak manalarını ihtiva etmektedir. İslam ıstılah dairesinde ise davet, mukaddes dinimizin esaslarını uygun bir usül çerçevesinde anlatarak beşeriyetin O’nu benimsemelerini ve dinimizin koyduğu esaslara göre hayatlarını sürdürmeleri için yapılan çalışmalara ve faaliyetlerde denilmektedir. Kur’an’ı Kerim’de davet, ud’u, enzir, ve belliğ gibi kelimelerle açıklanmıştır.

***

Davet telakkimiz şuurlaşmadığı takdirde, dinimiz ne kuvvet bulur, ne yayılır, ne de şeriatımızın cemiyet sathında tatbiki mümkün olur. Tabii ki, bu söylenenler zahir planındadır. İşin birde hakiki çehresi vardır. Bu hakikat ise, Allah’ın dinini öksüz ve masum bırakmayacağı, O’nu her zamanda ve her mekanda koruyacağı ve muhafaza edeceği gerçeğidir. Yani bu din, bize muhtaç değildir. O’nu koruyan ve vaz eden Rabbimiz, dinine yakınlığımız nisbetinde bizi mükafatlandıracak, yine şeriate aykırı hal ve davranışlar içerisinde bulunulduğu takdirde cezasını hem bu dünyada, hem de ebedi hayatta insanlığa çektirecektir. O halde manevi mesuliyetimiz icabı, dinimizin ahkamlarını idrak etmeye mecburuz, memuruz. Bu hükümlerin geniş halk kitlelerine yayılmasını davet ehli yahut tebliğ kadroları gerçekleştirecektir. Bu sebeble davet, İslam’da önemli bir rükûn ve ve hayati bir iştir. İslam’ın gönüllerde yer etmesi için önemli ve gerekli bir unsurdur.

***

İslam’a göre davet tıpkı suyun akması gibidir. Su aktıkça, herşey sulanır ve büyük bir mecra açılır. Bu mecra hakikate susayanların, güzel-iyi-doğru etrafında hayat umdeleri inşâ edenlerin mecrasıdır.

***

Üç ana bölüm halinde işlediğimiz davet telakkimizin birinci bölümünü, davetle alakalı psikolojik unsurlar oluşturdu. Davette geçerli olan kendini tanıma, içtenlikle davranma, muhatabını tanıma, tartışma ve dinleme gibi umumi psikolojik davranış biçimleri ise kitabımızın ikinci bölümünün girizgahını oluşturmaktadır. Üçüncü bölüm ise, davet ile alakalı ayet ve hadislerin, Allah Resulü’nün sünneti dahilinde hal hareket ve tavırlarının derlenmesi sonucuyla oluşturulmuştur.

Allahın selamı üzerinize olsun.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s